وب لاگ رسمی فری ناز سمالی

برای دستیابی به موفقیت با آغوش باز به استقبال تغییرات بروید

برای دستیابی به موفقیت با آغوش باز به استقبال تغییرات بروید

وب لاگ رسمی فری ناز سمالی

با عرض سلام و خوش آمد گویی به شما، ممنونم که این وبلاگ را برای مشاهده انتخاب کرده اید.
هدف از ایجاد این وبلاگ، به اشتراک گذاری مقالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده و نیز بارگذاری مباحث مرتبط با مدیریت استراتژی بازاریابی می باشد.

جدول بوستون برای محصولات بانکی

شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵ ب.ظ

منطقه ستاره (STRAS)

حساب پس انداز مسکن یکم نسبت به سایر حسابها بیشترین سهم نسبی را جذب منابع به دست آورده است. مانده این سپرده از مبلغ هفت هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۴ به مبلغ۳۳ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است. جذب منابع این صندوق در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۴ معادل ۳۷۱ درصد به ارزش ۲۶ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال افزایش نشان می دهد.

این نوع حساب در مستطیل در بخش ستاره (STARS) قرار گرفته است. این نوع حساب می تواند فرصتهای بلند مدت از نظر رشد و سودآوری را نصیب بانک کند و امکان افزایش سهم بازار در این بخش وجود دارد. این مهم با توجه مدیران و اصول بازاریابی صحیح امکان پذیر است.

 

منطقه گاو شیرده (CashCows)

حساب صندوق پس انداز مسکن در بخش گاو شیرده قرار گرفته و سهم نسب تا حدودی زیاد را کسب کرده. این منطقه در یک بازار کاملا رقابتی با وجود جذابیت پایین در جذب منابع، موقیعت بسیار قوی رقابتی برای افزایش سهم بازار را به دست آورده است.

 

منطقه سگ (Dogs)

حساب پس انداز مسکن جوانان در بخش سگ (Dogs) قرار گرفته است. این بخش دربازارهای اشبع با حاشیه سود انداک و رقابت شدید قرار دارند. بایستی در این بخش تحقیقات بازاریابی دقیق جهت شناسایی و بررسی علل عدم توانایی در جذب سپرده و عدم تمایل افراد به سپرده گذاری انجام شود.

مانده این نوع سپرده از مبلغ ۱۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۴ به ۱۵ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۵ افزایش یافته که با شش درصد رشد،  معادل ۸۴۴ میلیارد ریال افزایش را نشان می دهد.

 

منطقه علامت سوال (Question Marks)

حسابهای قرص الحسنه در بخش علامت سوال (Question mark) قرار دارند. سهم بازار و رشد بسیار پایین. می توان با استفاده از افزایش جوایز قرض الحسنه یا تنوع بخشیدن به این جوایز، کوتاه کردن فاصله اهدای جوایز، تبلیغات و ..... به بالا برد سهم بازار این منطقه کمک کرد.

 

نتیجه گیری

باتوجه به مطالب فوق بهترین عکس العمل نوآوری مدام می باشد به توجه به تلاش رقبا در جهت افزایش سهم بازار به نظر می رسد با ایجاد زمینه های مناسب جهت خلاق و نوآور نمودن کارکنان بایستی کوشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی