وب لاگ رسمی فری ناز سمالی

برای دستیابی به موفقیت با آغوش باز به استقبال تغییرات بروید

برای دستیابی به موفقیت با آغوش باز به استقبال تغییرات بروید

وب لاگ رسمی فری ناز سمالی

با عرض سلام و خوش آمد گویی به شما، ممنونم که این وبلاگ را برای مشاهده انتخاب کرده اید.
هدف از ایجاد این وبلاگ، به اشتراک گذاری مقالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده و نیز بارگذاری مباحث مرتبط با مدیریت استراتژی بازاریابی می باشد.

بااستفاده از ترسیم این ماتریس بانک در قسمت استراتژی های تهاجمی قرار گرفت وبنابراین برای بانک باید یکی از استراتژی های یکپارچگی-تنوع-تمرکز یا ژنریک را بکار برد.

تدوین ماتریس SWOT

.با استفاده از ماتریس SWOT عوامل داخلی وخارجی را با هم مقایسه کرده و سپس استراتژی های مناسب بانک را ارائه می دهیم.مراحل ماتریس SWOT بدین شرح می باشد:

1-رسم ماتریس

2-ثبت نقاط قوت

3-ثبت نقاط ضعف

4-ثبت فرصت ها

5-ثبت تهدیدها

6-تهیه ماتریس ترکیبی نقاط قوت وفرصت ها

7- تهیه ماتریس ترکیبی نقاط قوت و تهدیدها

8- تهیه ماتریس ترکیبی نقاط ضعف وفرصت ها

9- تهیه ماتریس ترکیبی نقاط ضعف و تهدیدها

بنابراین  با استفاده از نقاط قوت وضعف وفرصت ها وتهدید های بدست آمده در مرحله قبل خواهیم داشت:



 

نقاط قوت (S):

S1: نام تجاری شناخته شده

S2: متنوع بودن کارت های الکترونیکی

S3: وجود سهم بازار مناسب و قابل قبول

S4:وجود منابع قوی و نسبتهای مالی قابل قبول

S5:پیشروبودن در ارائه خدمات نوین و کارتهای اعتباری

S6: توانایی مدیریت جهت توسعه بانک

S7: ارائه خدمات اینترنتی و پرداخت الکترونیک

 

 

نقاط ضعف(W):

W1:کندبودن سیستمهای عملیاتی

W2: شلوغی شعب

W3: کمیود نیرو

W4: فاصله سنی زیاد بین مدیران میانی و کارمندان

W5:محدود بودن تعداد شعبات نسبت به بانکهای دولتی و موسسات

W6:معوق شدن مطالبات

W7: عدم اطلاع رسانی مناسب خدمات الکترونیکی

W8:نداشتن شعب 24 ساعته

W9: کمتر بودن تعداد خودپردازها

فرصتها (O ):

O1:تمایل دولت به بخش خصوصی

O2:تمایل به بانکداری الکترونیک

O3:رشد استفاده از اینترنت

O4:استقبال مردم از بخش خصوصی

O5:سرمایه گذاری در بخش بیمه و خدمات ترکیبی

O6:مازاد نیروی انسانی متخصص

O7:تمایل برای سپرده گذاری

O8:ثبات سیاسی

O9: استفاده از شرکتهای تابعه برای بهبود خدمات

استراتژی ترکیبی

S - O

استراتژی ترکیبی

W - O

تهدیدها(T):

T1:سیاست دولت در تعین نرخ

T2:تحریم های بین الملی

T3:نرخ تورم

T4:فقر

T5:بحران اقتصادی جهان

T6:ورود بانکهای خارجی

T7:بیکاری

T8:افزایش تعداد موسسات مالی و اعتباری و بانکهای دولتی

استراتژی ترکیبی

S - T

استراتژی ترکیبی

W - T


تدوین استراتژی های ترکیبی
 

 دراین مرحله از ترکیب نقاط قوت ،ضعف ،فرصتها و تهدیدها چهار دسته استراتژی ترکیبی به شرح زیر تهیه میگردد.

استراتژی ترکیبی S-O :یعنی سازمان با به کارگیری نقاط قوت خود درصدد تبدیل فرصتها به سودمی باشد.

استراتژی ترکیبیS-T :یعنی سازمان با کارگیری نقاط قوت خود درصدد تبدیل تهدیها به فرصت است.

استراتژی ترکیبیW-O: یعنی سازمان با استفاده از فرصتها به دنبال رفع نقاط ضعف است .

استراتژی ترکیبیW-T: یعنی سازمان با رفع نقاط ضعف به دنبال تبدیل تهدیدها به فرصت است.

برای تهیه استراتژهای ترکیبی بایستی نقاط قوت با فرصت ها، نقاط قوت با تهدیدها ، نقاط ضعف با فرصتها و نقاط ضعف با تهدیدها مقابله و از ترکیب بهینه آنها استراتژی ترکیبی تدوین شود.


 

ترکیب عوامل

تدوین استراتژی

 

 

 

استراتژی ترکیبی S-O

S1,S6با O1,O4

افتتاح شعبه در مناطق جغرافیایی جدید

S2,S5 باO2

افزایش سرمایه گذاری و تبلیغ درموردخدمات الکترونیکی بانک

S5 با O5,O7

ارائه خدمات بیمه ای و کارت اعتباری برای سپرده گذاران

S6,S7 با O6

به کارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و ارائه خدمات متفاوت

S3 با O7,O8

ایجاد تنوع در سپرده ها و درنظر داشتن سپرده های بانکهای رقیب

S7 با O2,O3

ترویج خدمات الکترونیک و فرهنگ استفاده از پول الکترونیک واینترنتبانک

S3,S7 با O9

استفاده از شرکت تجارت الکترونیک برای ترغیب استفاده از خدمات POSو گردش مالی با نرخ بهره پایین

 

 

استراتژی ترکیبیS-T

S4 با T1

جذب سپرده بلندمدت در جهت کاهش ریسک تغییرنرخ بهره

S3,S6 با T2,T5

تمرکز بر فعالیتهای داخلی و سرمایه گذاری در داخل کشور

S7 با T3,T4

حذف کارمزدهای خدمات اینترنتی و جذب منابع ارزان قیمت با ترویج دستگاه POS

S3 با T6,T7,T8

 

اعمال کنترل برموسسات مالی و سعی در بدست آوردن قسمتی از مالکیت آنها و ایجاد شعبات جدید

S1,S3با T3,T5

سرمایه گذاری در بخش های زودبازده

 

 

 

استراتژی ترکیبیW-O

W1,W2 با O3

جایگزین کردن یک سیستم جدید و نرم افزاری پرسرعت

W2,W3 با O6

استخدام نیروی متخصص جدید جهت کاهش ازدحام شعبه

W4با O6

اعتماد به نیروهای جوان بانک و ارتقا آنها و ایجاد انگیزه در نیروهای جدید

W6 با O7,O8,O9

تسهیل گرفتن وام روی سپرده (وام با ریسک پایین )و بخشودگی جرایم مطالبات معوق و استفاده از شرکتهای تابعه جهت وصول معوقات

W2,W5 با O1,O4

افزایش تعداد باجه ها ی شعب و تعداد شعب

W9,W8 با O2

دایر کردن شعب 24 ساعته و افزایش تعداد خودپردازها

W7باO3

تبلیغ مناسب در مورد خدمات بانکداری الکترونیک

 

 

استراتژی ترکیبیW-T

W4,W3 با T7

دقت در انتخاب نیروی های جدید و متخصص و جایگزین کرن آنها با نیروهای بازنشسته

W5,W8,W9با T8

افزایش تعداد شعبات و خودپردازهاو شعب 24 ساعته

W6 با T4,T5

ارزیابی دقیق تر مشتریان ویژه

W2,W7 با T8

خلوت نگهداشتن شعب با تشویق به استفاده از خدمات اینترنتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی